The Illusionist, 2006, Neil Burger, 110 min
Filmska druženja: Iluzionist
Pred projekcijo filma bo spregovoril Mitja Reichenberg, skladatelj, predavatelj in vsesplošni filmski navdušenec.
Filmska druženja KOMUNIKACIJA Filmska druženja prinašajo na veliko platno Galerije TiR projekcije izbranih filmov v želji po individualni in skupinski refleksiji na izbrano temo.
Filmska druženja se ponovno vračajo na veliko platno galerije TiR. Tokrat so napaberkovana pod temo komunikacija. Komunicirati že etimološko pomeni sporočiti, posvetovati se, delati tako, da je (informacija, mnenje) skupno. Ampak vsaka beseda nosi nujno s sabo tudi predpostavko o lastnem zanikanju. V tem primeru lahko govorimo o odsotnosti komunikacije, molku, spodletelem sporočanju. V tem izboru filmov se bomo dotaknili obojega, tako uspelega kot neuspelega sporazumevanja. Bodisi je komunikacija že sam format filma (Dopisovanja: Mekas-Guerin) ali pa ta problematizira svoj medij, na primer besede (Izgubljeno s prevodom). Komunikacija lahko poteka tudi na meji realnega (lluzionist) ali v potencialni prihodnosti, v okviru znanstvene fantastike (Ghost in the shell). Navsezadnje ni nujno, da je intersubjektivna (12 angry men), lahko steče tudi v neizrečenem monologu (Kava in cigareti). Lahko je načrtovana ali spontana in medijev zanjo je seveda nešteto. Enega izmed njih se bomo poslužili tudi mi, in sicer filma. Prek projekcij filmov različnih zvrsti, letnic nastanka, režijskih prijemov in igralskih doprinosov se bomo z zanimivimi gosti podali na začrtano tematsko pot: drugi, zimski cikel filmskih druženj na Mostovni bo predstavljen skozi prizmo komunikacije. Ker pa je filme najbolje gledati v dobri družbi, vabimo tebe in tvoje prijatelje, da se nam pridružite ob sredah, med 9. novembrom in 14. decembrom 2016 ob 19. uri v Galeriji TiR na Mostovni. Projekciji in predavanju bo sledilo neformalno druženje in kramljanje o filmu, času, vremenu in mnogoterih drugih zanimivih življenjskih vprašanjih
Iluzionist
Dunaj na prelomu stoletja. Mesto se navdušuje nad veščim in skrivnostnim iluzionistom Eisenheimom (Edward Norton). Njegovo predstavo nekega večera obišče tudi prestolonaslednik, kronski princ Leopold (Rufus Sewell), njegova izbranka (Jessica Biel) pa se izkaže za iluzionistovo mladostno ljubezen. Od tu naprej film krojijo ljubezen in ljubosumje, skrivanje in skrivnosti ter seveda iluzije. Film poda v zaključku tudi svojo verzijo afere Mayerling, afere, ki vse do danes ostaja nepojasnjena, afere, ki je ključno zaznamovala Avstro-Ogrsko monarhijo in je posledično ustoličila Franza Ferdinanda in s tem tudi vplivala na potek 20. stoletja. Film zaznamujejo predvsem odlična igralska zasedba, scenografija in kostumografija ter prepoznavna glasbena podlaga Philipa Glassa. Poigrava se z možnim in nemožnim, z močjo verjetja ter s samo iluzijo komunikacije, komuniciranja. Slednja je namreč mnogo več kot zgolj pogovarnjanje. Kako komunicirati s svetom duhov? Vse to bomo raziskovali skupaj z gostom večera, prof. Mitjo Reichenbergom